Aktualizacja trasy II Maratonu Bieszczadzkiego

Tak jak obiecywaliśmy, trasa II ultra Maratonu Bieszczadzkiego będzie trochę bardziej górska niż w pierwszej edycji. Zmieni się także lokalizacja startu/mety, ponieważ ze względu na planowany remont remizy w Wetlinie przesunęliśmy miejsce startu do Cisnej na stadion Orlika.

Co do samej trasy, to ze stadionu Orlika wybiegniemy przez centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1km), koło bazy ZHP do stokówki  biegnącej z gdzieś zza Przysłupa w stronę Majdanu (ok. 3km). Stokówką pobiegniemy do Majdanu i dalej lekko pnącą się pod górkę drogą aż do przełęczy nad Roztokami Górnymi (ok. 14km). Tutaj skręcamy w prawo na szlak graniczny w kierunku na Balnicę. Przed Balnicą zbiegamy z pasma granicznago w kierunku na Solinkę (ok. 27km) biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo nieoznakowaną  dróżkę  (będzie oznakowana!) wspinającą się na Berdo (1041m npm). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych  (ok. 40km). Z Roztok biegniemy jeszcze raz asfaltem na przełęcz nad Roztokami  (ok. 41km, 801m npm) i znowu wbiegamy na górski szlak, tym razem wspinając się na Okrąglik (1101m). Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m npm), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m). Na Małym Jaśle (ok.  44km) skręcamy w prawo i nieoznakowanym szlakiem zbiegamy  z powrotem do stokówki , którą biegliśmy kilka godzin temu.  Stokówką kierunku Cisnej, aż do miejsca w którym przecina ją czerwony szklak, na który w tym miejscu wracamy i którym zbiegamy do Cisnej, na stadion Orlika, czyli tam, gdzie zaczęliśmy. W sumie powinno wyjść ok. 53km i 3000 metrów przewyższenia -1500 w górę i tyleż samo w dół). Trasa będzie oznakowana, będą oznaczone kilometry. Punkty odżywcze będą co ok. 10km:

1. na Przełęczy Nad Roztokami,
  2. przed Balnicą,
  3. na Hyrlatej,
  4. na Przełęczy Nad Roztokami (II) ,

W ujęciu graficznym wygląda to mniej więcej tak: